Näytetään nimikkeet avainsanan mukaan: OSAKEYHTIOLAKI

Oikeusministeriö on julkaissut hallituksen esitysluonnoksen osakeyhtiölain ja eräiden muiden yhtiölakien muuttamiseksi. Kommentointiaikaa on 23.9.2018 saakka.

Hallituksen esitysluonnos ja lausuntopohja löytyvät lausuntopalvelu.fi:stä.
Kategoria Ajankohtaista
Laki osakeyhtiölain muuttamisesta (349/2017) on tullut voimaan suurimmalta osin 21.6.2017. Arvo-osuusjärjestelmään kuuluvia osakkeita koskeva 4 luku on kumottu kokonaan ja sääntely on tältä osin siirretty lähinnä 3 ja 5 lukuihin.
Kategoria Ajankohtaista
Oikeusministeriö on julkaissut 7.11.2016 tiivistelmän lausunnoista, jotka annettiin kesällä 2016 osakeyhtiölain muutostarpeita käsitelleestä arviomuistiosta. Yhtiöoikeusyhdistyksen ja muiden tahojen antamat lausunnot ovat saatavilla valtioneuvoston hankesivulta Asiakirjat-välilehdeltä.

Kategoria Ajankohtaista

Yhtiöoikeusyhdistys on antanut lausunnon oikeusministeriön julkaisemasta osakeyhtiölain muutostarpeita koskevasta arviomuistiosta (Lausunto oikeusministeriön arviomuistiosta 18.8.2016).

Kategoria Ajankohtaista
Yhtiöoikeusyhdistyksen hallitus on päättänyt antaa yhdistyksen nimissä lausunnon oikeusministeriön julkaisemasta osakeyhtiölain muutostarpeita koskevasta arviomuistiosta. Lausunnon määräpäivä on 18.8.2016.
Kategoria Ajankohtaista

Mikäli yhdistyksen jäsenet ovat kiinnostuneita osallistumaan yhdistyksen nimissä lähetettävän lausunnon valmisteluun, kiinnostuneet otetaan mielellään mukaan laatimistyöhön.

Kategoria Ajankohtaista

Oikeusministeriö on julkaissut yhteenvedon lokakuussa järjestetystä verkkokeskustelusta osakeyhtiölain kehittämistarpeista. Yhdistyksen jäsenet osallistuivat aktiivisesti käytyyn keskusteluun. Yhteenveto on saatavissa osoitteesta: